Kurs kundservice i SoMe STHLM

Stockholm | Att jobba med kundservice i sociala medier

TidOnsdag 4 mars 2020, kl. 08.00 - 12.00
Plats: Helio GT30 – Grev Turegatan 30

Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis?

Kursledare är den digitala kommunikationsexperten Lena Leigert från Kreafon.

Ur Kursinnehållet

  • Introduktion till sociala medier
  • Tonalitet och tilltal – att uttrycka sig i skriven text
  • När ska man svara – och vad?
  • BUGA-metoden för missnöjda kunder
  • BUS för gnällspikar och troll
  • Goda exempel och fallgropar att undvika

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på success@kundo.se.

Vi bjuder såklart på frukost! ☕

Pris & information

Kund till Kundo: 2500 kr / person
Grupprabatt kunder 7-10 personer: 15.000 kr / grupp
Ej kund till Kundo: 3100 kr /person

Avanmälan ska göras via mail till success@kundo.se senast den 10 dagar innan utbildningen. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro debiteras hela avgiften. Alla som vill delta måste göra en individuell anmälan.

Anmälan