utbildning_social-1

Kurs: Kundservice i sociala medier

TidTisdag 1 oktober, kl. 08.00 - 12.00
Plats: GT30, Grev Turegatan 30, Stockholm

Att möta en kund i sociala medier är en konst! När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis? 

Vi resonerar kring goda och mindre lyckade exempel, och du får träna på att formulera egna svar. Kursen ger dig konkreta metoder och checklistor att använda i ditt dagliga arbete. Allt för att göra dig trygg inför alla typer av textbaserade kundmöten i sociala medier.

Ur kursinnehållet

  • Introduktion till sociala medier
  • Tonalitet och tilltal – att uttrycka sig i skriven text
  • När ska man svara – och vad?
  • BUGA-metoden för missnöjda kunder
  • BUS för gnällspikar och troll
  • Goda exempel och fallgropar att undvika

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på success@kundo.se.

Vi bjuder såklart på frukost! ☕

Den här utbildningen har redan varit.

Men signa upp dig för vårt nyhetsbrev så ser vi till att du i god tid får information om våra kommande utbildningar :) 

Jag vill ha nyhetsbrevet!